وبلاگ شخصی علی شعبانپور (مدیریت کسب و کار)

در این وبلاگ با به روزترین مطالب مدیریتی آشنا خواهید شد

در این وبلاگ با به روزترین مطالب مدیریتی آشنا خواهید شد

وبلاگ شخصی  علی شعبانپور (مدیریت کسب و کار)

انواع استراتژی های بازاریابی نوین به تفصیل و با ارجاع به منابع معتبر در این نوشتار معرفی و تعریف می شوند.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است



Organizational Life Cycle



 


Historians and academics have observed that organizations, like living organisms, have life cycles. They are born (established or formed), they grow and develop, they reach maturity, they begin to decline and age, and finally, in many cases, they die. Study of the organizational life cycle (OLC) has resulted in various predictive models. These models, which have been a subject of considerable academic discussion, are linked to the study of organizational growth and development. Organizations at any stage of the life cycle are impacted by external environmental circumstances as well as internal factors. We're all aware of the rise and fall of organizations and entire industries. Products too have life cycles, a fact that has been long recognized by marketing and sales experts. It seems reasonable to conclude that organizations also have life cycles.
Students of this subject agree for the most part that predictable patterns can be seen when viewing the life span of a business organization. These patterns can be characterized by stages, often referred to as development stages. These development stages tend to be sequential, occur as a hierarchical progression that is not easily reversed, and involve a broad range of organizational activities and structures. The number of life cycle stages identified by any particular researcher will vary with the finds of other researchers depending on the granularity of his or her study. Some analysts have delineated as many as ten different stages of an organizational life cycle, while others have flattened it down to as few as three stages. Most models, however, hold to a view that the organizational life cycle is comprised of four or five stages that can be summarized simply as startup, growth, maturity, decline, and death (or revival).
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۵۹
ali shabanpour




چگونه نظرات و پیشنهادات گروهی خاص را در مورد مشکلی خاص استخراج کنیم؟


بسیج اندیشه ها روشی کاملاً نظام مند و جمعی است که با استفاده از طوفان مغزی یا Brain Storming ابتدا مسئله


 یابی کرده و سپس برای مسأله مورد نظر راه حل می یابد. این روش با استخراج نظرات و اندیشه ها را از لایه های 


پنهان ذهن، راه حل های مناسب و بعضاً جدید و مبتکرانه را برای مسائل پیدا می کند.


روش انجام این تکنیک بسیار ساده است که می تواند در یک یا بیش از یک نشست به شکل گروهی انجام شود و با 


بهره گیری از طوفان ذهنی تمامی شاخه ها و اجزای مسئله مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.
 

ممکن است در ابتدا به نظر برسد که در یک جمع و گروه که در مورد وجود یک مسأله و لزوم حل آن اشتراک نظر دارند، 


راه ­حل­ ها معدود و محدود باشند. اما در واقع هرشخصی که در گروه مورد پرسش قراردارد، می­تواند دلایل و راه­ حل


 هایبسیاری را در مورد آن مساله خاص ارائه دهد. برای استخراج نظرات و عقایدی که بتواند نشان­گر حد بالای 


توانمندی یک گروه در بررسی یک مسأله، یافتن مشکل در آن مسأله و ارائه ­ی راه ­حل متناسب با مشکلات باشد، باید 


از روشی نظام­مند و هدف­دار استفاده کرد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۲:۰۸
ali shabanpour


 علت بی تفاوتی سازمانی پرسنل شرکت "م" چیست؟


مقدمه

امروزه توجه به نیروی انسانی به عنوان یکی از منابع تولید تاثیر به سزایی در رشد و بقاء سازمان دارد. به خصوص در سازمانهای دانش محور این مسئه حساسیت دو 


چندانی پیدا می‌کند. از جمله حالات و رفتاری که در اثر کم توجهی و یا بی توجهی مدیران به نیروی انسانی  ایجاد می شود ، بی تفاوتی سازمانی است. در این پژوهش 


علل تاثیر گذار در بی تفاوتی سازمانی از دید شرکت کنندگان در این جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۲:۰۲
ali shabanpour

طوفان فکری

روش طوفان فکری (Brain Storming) یک ابزار شناخته شده است که به شما در ایجاد راه حل های خلاقانه برای یک مسأله کمک می­کند . روش طوفان فکری به ویژه هنگامی بسیار مفید است که شما بخواهید سنت­ شکنی کنید و الگوهای تفکر تثبیت شده را تغییر دهید طوری که بتوانید به روشی نو به همه چیز بنگرید .

اگر تیم شما از این روش استفاده کند می­توانید از انواع تجارب اعضای تیم بهره بگیرید و در حل مسأله از آن استفاده نمائید . با این کار ، ایده­ های بسیاری بدست می­آید یعنی شما می­توانید راه حل های بهتری برای مسأله­ ای که با آن روبرو هستید بدست آورید .

همچنین روش طوفان فکری به شما کمک می­کند از اعضای تیم برای راه حلی که در نهایت انتخاب  می­شود  نظر بخواهید (راه حلهایی که آنها خود ارائه داده­ اند.) دیگر اینکه از آنجا که روش طوفان فکری جالب است به اعضای تیم کمک می­کند با یکدیگر متحدد شوند و در محیطی مثبت و پر ثمر مشکلات را حل کنند .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۱:۴۵
ali shabanpour



همه ما می‌دانیم که روزی خواهیم مرد؛ با این وجود، اکثر ما دوست نداریم بپذیریم که مرگ، انتهای چرخه زندگی ماست و حتی اگر این را هم از لحاظ منطقی بپذیریم، عموما در تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب‌های خود، این واقعیت گریزناپذیر را فراموش می‏کنیم


عصر بانک؛ چرخه عمر یا Life Cycle یکی از مدل‌هایی است که به ما، در درک بهتر رویدادها و روندهای اطرافمان کمک می‏کند. 



ایده کلی بسیارساده است. به نظر می‌رسد هر ایده‌ای، هر محصولی، هر برندی، هر معادله‌ای، هر شاخصی، هر ابزاری، هر دیدگاهی، هر نظریه‌ای، هر سازمانی، هر مدیری و خلاصه هر موجودی، به نوعی یک چرخه عمر را طی می‏کند. چرخه‌ای که از نوزادی و رشد آغاز شده و با بلوغ و افول به پایان می‌رسد.


حتی شاید همانطور که انسان‌ها را براساس شخصیت یا الگوهای رفتاری‌شان طبقه‌بندی می‏کنند، بتوان محصولات و برندها و شاخص‌ها و ابزارها و نظریه‌ها را هم براساس شکل منحنی چرخه عمر آنها، طبقه‌بندی و تحلیل کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۱:۱۳
ali shabanpour


تکنیک دلفی برای «شناسایی» و «غربال» مهمترین شاخص‌های تصمیم‌گیری قابل استفاده است. بنابراین با وجود اینکه تکنیک دلفی یک روش تصمیم‌گیری چندمعیاره نیست اما در بسیاری موارد قبل از بکارگیری تکنیک‌های تصمیم‌گیری چندمعیاره از این تکنیک برای غربال شاخص‌ها یا رسیدن به یک توافق در زمینه اهمیت شاخص‌های تصمیم‌گیری استفاده می‌شود.

استفاده از دانش و دیدگاه تخصصی یک مجموعه در تصمیم‌گیری پیرامون مسائلی که ماهیت کیفی دارند بسیار راه‌گشا است. تکنیک دلفی یکی از روش‌های کسب دانش گروهی است که در تصمیم‌گیری پیرامون مسائل کیفی نیز کاربرد دارد. در پژوهش‌های کیفی که جنبه اکتشافی دارد و شناسایی ماهیت و عناصر بنیادین یک پدیده، محور مطالعه است می‌توان از تکنیک دلفی استفاده کرد. تکنیک دلفی فرایندی ساختارمند جهت گردآوری اطلاعات در طی راندهای متوالی و در نهایت اجماع گروهی است. با وجود بیش از نیم قرن کاربرد تکنیک دلفی در مطالعات علمی و آکادمیک هنوز ابهامات زیادی در زمینه این تکنیک وجود دارد. مهمترین مشکل در استفاده از تکنیک دلفی نبود یک چارچوب نظری مشخص در استفاده از این تکنیک است. در این فصل یک چارچوب نظری جامع برای بکارگیری تکنیک دلفی در پژوهش‌های کیفی ارائه شده است. در چارچوب نظری ارائه شده به صورت روشن اصول بکارگیری و اجماع در تکنیک دلفی در تحقیقات کیفی بیان شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۰:۴۹
ali shabanpour

به دنبال ایده های کسب و کار جدید هستید؟ می‌خواهید یک کسب و کار راه بیاندازید ولی ایده‌ی خوبی برای یک استارت‌آپ ندارید؟ خوب دیگر نگران نباشید. در ادامه بهترین ایده های کسب و کار جدید را با شما در میان می‌گذارم. مطمئن هستم که این ایده‌های کسب و کار جدید ابعاد تازه‌ای به فکرکسب و کاری‌تان خواهند بخشید.

ایده های کسب و کار جدید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۰۱
ali shabanpour

ترفندهای بازاریابی از زبان افراد حرفه ای‌

ترفندهای بازاریابی از زبان افراد حرفه ای بازاریابی می تواند درس های آموزنده های برای کسب و کار شما داشته باشد. در این نوشتار ۱۰ ترفندهایبازاریابی را که حرفه ای های بازاریابی به آن ها عمل می کنند خواهید شناخت.

بازاریابی مثل خون حیاتی در رگ‌های هر نوبنیادی (استارت‌آپ) است – و بدون آن، یک شرکت قطعا سقوط خواهد کرد. بنابراین، در این مقاله برای  کارآفرینانی که به دنبال افزایش بهره‌وری با ترفندهای ساده هستند، راه‌هایی ارائه می‌دهیم.

ترفندهای بازاریابی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۰:۴۷
ali shabanpour